Llibres i roses de comerç just per gaudir d’una Diada de Sant Jordi solidària

• La Fundació ha ubicat estands en els que es podran comprar artesanies elaborades per dones amb diversitat funcional
  • La formació i capacitació laboral de les dones amb discapacitat és clau per garantir la seva integració i promoció social

El proper 23 d’abril la Fundació Vicente Ferrer (FVF) ubicarà en motiu de la Diada de Sant Jordi estands de llibres i roses de comerç just a diferents poblacions de Catalunya. En ells es podran comprar des de llibres biogràfics de Vicente Ferrer a roses de tela, fermalls, imants, polseres i altres productes solidaris elaborats per les dones amb diversitat funcional dels tallers d’artesania de la FVF.

Consulta el teu estand més proper aquí >

Els beneficis recaptats amb la venda de roses i llibres aniran destinats als projectes que la Fundació duu a terme a Andhra Pradesh, al sud de l’Índia.

Es tracta d’una iniciativa d’economia social que contribueix al desenvolupament econòmic territorial i l’ocupabilitat d’un col·lectiu triplement discriminat, per gènere, origen social i discapacitat. Accedir al mercat laboral i tenir un salari fixe suposa un punt d’inflexió a les seves vides; els tallers les treuen de l’estigma promovent la seva autonomia a través de la formació i la capacitació laboral. Les dones aprenen a bordar, cosir o fer peces de joieria, entre altres tècniques artesanals, a més de proporcionar-les allotjament i atenció mèdica.

Els tallers-residència són una plataforma per acabar amb la discriminació a través de la integració en el nucli familiar i la comunitat. “La meva família està sorpresa perquè tinc un salari i sóc independent. Em respecten més.” explica Lakshmi Devi Kasipogulu, destinatària del projecte.

Durant el període 2014-2015, 91 persones amb diversitat funcional es varen formar en els sis tallers d’artesania de la Fundació. El projecte dóna treball a un total de 260 dones. Els productes, a més de als estands de Sant Jordi, es poden adquirir a Anantapur, a la botiga on-line i a les botigues físiques de Barcelona, Mallorca i Menorca.